niedziela, 20 listopada 2022

GENIALNY DEBIUT: A.K. Blakemore "Wiedźmy z Manningtree".

Kochani, mam dla Was prawdziwą perełkę! Musiałam to zaznaczyć na wstępie, bowiem jestem pod ogromnym wrażeniem książki, która ostatnio wpadła w moje ręce. "Wiedźmy z Manningtree", dostępne w księgarni TaniaKsiazka.pl, to jedna z najlepszych pozycji wśród tych, które przeczytałam w tym roku. Mroczna, zainspirowana prawdziwymi wydarzeniami, mieszająca magię, religię, fanatyzm i pożądanie.

Wydarzenia rozgrywają się w roku 1643 w Anglii, w mieścinie Manningtree, w hrabstwie Essex. W kraju trwa wojna domowa, która sieje spustoszenie. Giną mężczyźni, tym samym kobiety tracą mężów, a dzieci ojców. 

Rebecca West ma dość życia w tym miejscu. Przytłacza ją trwająca sytuacja i właściwie jedyną rzeczą, która odwraca jej uwagę od szarej codzienności, jest zauroczenie Johnem Edesem. Jej matka, Beldam West, nie jest z tego zadowolona. Zdecydowanie nie darzy wybranka córki sympatią. Szczerze mówiąc żaden mężczyzna nie budzi w niej pozytywnych odczuć...

Do miasteczka przybywa tajemniczy Łowca Czarownic, Matthew Hopkins. Odziany w złowróżbną czerń gromadzi wokół siebie popleczników i rozpoczyna swoje śledztwo. Plotki na temat sabatów i obcowania z magią i Szatanem nasilają się, a nad głowami kobiet wisi mroczna wizja przyszłości, procesy i egzekucje. Wśród oskarżonych znajdują się również obie panie West.

Po "Wiedźmach z Manningtree" spodziewałam się wiele dobrego, jednak to, co otrzymałam, przekroczyło wszelkie moje oczekiwania. Dawno nie czytałam tak rewelacyjnej, klimatycznej, mrocznej, tajemniczej, przejmującej powieści! Autorka genialnie posługuje się słowem, jej styl sprawia, że czyta się ją niezwykle lekko. Co więcej, fabuła nie pozwalała mi oderwać się lektury - z każdą stroną chce się więcej i więcej, akcja trzyma w napięciu, czuje się ten element grozy.

Zawsze ciągnęło mnie do zagadnień związanych z czarami. Autorka w tej książce przekazała czytelnikom wiele interesujących informacji, o których wcześniej nie miałam pojęcia. Bardzo podobało mi się to, że podkreśliła, jakie konsekwencje mogą wyniknąć z nadmiernej podejrzliwości, niesłusznych oskarżeń, braku zaufania, uprzedzeń i zdrady. Mimo, że akcja dotyczy średniowiecza, wydźwięk tej powieści można uznać za uniwersalny - ludzie popełniają te same błędy na przestrzeni wielu epok, niestety. Na pochwałę zasługuje również obraz charakternych kobiet. Silne, walczące wbrew przeciwnościom losu i mimo kłód rzucanych pod nogi.  

"Wiedźmy z Manningtree" to kawał naprawdę rewelacyjnej literatury! Z pewnością wrócę jeszcze do tej książki, bo zdecydowanie jest tego warta. Gorąco Wam ją polecam.

Za egzemplarz dziękuję księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl.
Ps. Sprawdźcie więcej nowości - każdy znajdzie coś dla siebie :).

1 komentarze:

  1. Zaciekawiłaś mnie tą książką. Super, że oczekiwania zostały zaspokojone.

    OdpowiedzUsuń