wtorek, 1 stycznia 2019

Niesamowite opowieści: "Król Artur i rycerze Okrągłego Stołu" Roger Lancelyn Green.

Mając w domu faceta uwielbiającego legendarny świat rycerzy, kwestią czasu jest bliższe poznanie filmów, seriali i książek o tej tematyce. Muszę przyznać, że kilka produkcji kinowych mam przez to za sobą, a niektóre zajęły szczególne miejsce w moim serduchu. Jedną z tych docenionych przeze mnie była ekranizacja legendy o królu Arturze. Kiedy na horyzoncie pojawiła się możliwość zapoznania się z wersją papierową, nie mogłam sobie odmówić tej przyjemności. Tak, to zdecydowanie była przyjemność.



Legenda o królu Arturze to chyba jedno z najbardziej znanych i kojarzonych podań europejskich. Kto z Was nie zna historii o Okrągłym Stole? Chyba nie ma osoby, która nie słyszałaby też o mieczu Excaliburze i świętym Graalu. Te podania pełne są magii, towarzyszącej walce dobra i zła. Bohaterowie wykazują się honorem, szlachetnymi czynami, okazują bezinteresowną miłość braterską, ale i zdarzają się tacy, którzy wyrządzają w swym życiu podłości, są niegodziwi, kierują się nienawiścią, a zdrada nie jest im obca.

Legendy arturiańskie cieszą się sławą już od czasów średniowiecza, dokładnie w tej epoce zostały osadzone rozgrywające się na kartach książki wydarzenia. Niektóre z nich mogą wydawać się nieco przewidywalne, być może dlatego, że sporo z tych schematów znam już z kina i literatury, nie zmienia to jednak faktu, że z zainteresowaniem śledziłam te pasjonujące losy rycerzy. Z ich przygód można wynieść wiele mądrości, "Król Artur i rycerze Okrągłego Stołu" to zdecydowanie pouczająca i wartościowa lektura.

Standardowo ostatnim akapitem chciałabym pochwalić przepiękne wydanie książki :). Twarda oprawa z okładką przykuwającą wzrok, idealnie komponującą się z tematyką, od razu wplotła się w mój gust.

Polecam także "Mity skandynawskie" tego autora, które miałam już okazję zrecenzować.

Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydaniwtwu Zysk i S-ka.


2 komentarze:

  1. Kusi mnie ta książka. Mam ją w planach, ale nie wiem kiedy uda mi się po nią sięgnąć. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Któż nie zna Legendy o królu Arturze. Warto mieć tę książkę w swojej biblioteczce.

    OdpowiedzUsuń