poniedziałek, 10 października 2016

Szklarska Poręba - Wodospad Kamieńczyka.

Cześć Misiaki! Nawet nie wiecie, jak się stęskniłam za blogiem, w końcu nie było mnie tu ponad tydzień. Na początku października podjęłam się jednego zlecenia i tym samym praca wypełnia mi większość czasu. Dziś mam trochę luźniejszy dzień, dlatego zamierzam nadrobić zaległości. Na pierwszy rzut zapraszam Was na spacer po górach ;).

Wyjeżdżając z Pragi wiedzieliśmy, że kolejnym celem będzie Wrocław. Postanowiliśmy więc, że zatrzymamy się w Szklarskiej Porębie. Grzechem byłoby nie odwiedzić tego miejsca, skoro i tak przez nie przejeżdżaliśmy. Znaleźliśmy miejsce obok drogi, przy lesie, kilka metrów za płatnym parkingiem (2 godziny 8 zł) i udaliśmy się na spacer. Kilkadziesiąt minut wędrówki utrzymanej w górskim klimacie sprawiło nam wiele przyjemności.

W końcu dotarliśmy do celu - Wodospadu Kamieńczyka, najwyższego wodospadu w polskich Sudetach (próg sięga wysokości 843 m). Znajduje się on na jednym ze szklaków ze Szklarskiej Poręby na Szrenicę.  Woda potoku Kamieńczyk spada trzema kaskadami z wysokości aż 27 metrów. Przed II wojną światową obiekt posiadał status pomnika przyrody, a obecnie jest to  znajdujący się pod ścisłą ochroną obszar Karkonoskiego Parku Narodowego.

Poniżej wodospadu znajduje się kanion Kamieńczyka, który można bliżej poznać za sprawą spaceru z przewodnikiem. Szykujcie się jednak na ogromną kolejkę, bowiem wielu turystów pragnie skorzystać z tej atrakcji. My nie byliśmy zbytnio przygotowani na takie urozmaicenia (brak odpowiedniego obuwia robił swoje, ale i tak w NB spacerowało się lepiej niż w sandałach, a widziałam takich asów!), poza tym mieliśmy jeszcze trochę trasy i miejsc do zaliczenia przed nami. Zeszliśmy więc do samochodu, zatrzymując się po drodze po grillowanego oscypka :D. Jadłam je drugi raz w życiu, ale zachwyt tym smakiem pozostał niezmienny. Czasem w Gdańsku na Starówce można spotkać budki serwujące ten smakołyk, jednak nigdy nie ulegam pokusie - to po prostu grzech jeść nad morzem oscypki.

Prawdę powiedziawszy w górach nie byłam milion lat i choć nie był to wypad "pełną parą", taki wiecie, kilka dni wędrówek z plecakiem, to i tak bawiliśmy się wspaniale. Mam nadzieję, że w końcu uda nam się zorganizować "prawdziwy" wypad w góry :). Planów jak zwykle tysiące, a czasu na ich realizację los momentami skąpi... Trzymajcie się i życzę Wszystkim udanego tygodnia! Karolina.

1. Przy Wodospadzie Kamieńczyka byłam raz w życiu, ale pamiętam, że zrobił wtedy na mnie ogromne wrażenie! Właściwie to był jeden z trzech sudeckich wodospadów, które miałam okazję zobaczyć (zaraz obok Podgórnej w Przesiece i Wilczki w Międzygórzu). :) Szkoda, że nie mieliście trochę więcej czasu - z Wodospadu Kamieńczyka na Szrenicę właśnie prowadzi całkiem przyjemny szlak, a ze szczytu góry jest naprawdę świetny widok na Karkonosze i poniższe miejscowości! :)

1. Wodospad robi wrażenie, to prawda. Szkoda, ale z drugiej strony mam nadzieję, że jeszcze tam wrócimy i będę mogła w pełni nacieszyć się tamtymi rejonami :). Spacery po takich szlakach to marzenie!

2. Ojj góry są wspaniałe i też mi się tęskni!
    Wodospad wygląda niesamowicie, a górskie klimaty to po prostu cuudo! ;D

3. Jejku cudne zdjecia <3 uwielbiam takie klimaty gorskie

http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam <3 Jeśli Ci sie spodoba - zaobserwuj :) na pewno się odwdzięczę :*

4. Tamte strony są dla mnie obce i chętnie bym się tam wybrała. Dawno też nie byłam na leśnej wędrówce, od jutra ma się poprawić pogoda, więc może uda mi sie wybrać tam z psem w sobotę. Miłego tygodnia :)

1. Mam nadzieję, że wypad z psiakiem się udał :). Pogoda w weekend faktycznie dopisała i było dużo przyjemniej, niż w tygodniu. Ja udałam się do Parku Oliwskiego ^^.

5. Uwielbiam wodospadziki! zazdroszczę wycieczki, nigdy tam nie byłam a nie raz o tym myślałam, może za rok mi się uda? :D pozdrowionka :)

1. To ja zazdroszczę Tobie :D! Tyle widziałam u Ciebie na IG i na blogu zdjęć związanych z górami, że aż mi szkoda było, że w tej Szklarskiej tylko chwilę byliśmy :P. Pozdrawiam <3.

6. swoje pierwsze górskie kroki stawiałam w Szklarskiej, więc dziękuję za miłą podróż do przeszłości. pozdrawiam :)

1. Cieszę się, że mogłam Ci w jakimś stopniu przywrócić te miłe wspomnienia :).

7. O rany zdjęcia są genialne,a na żywo na pewno jeszcze lepiej to wygląda <3

8. Fajnie, że wróciłaś:)! Piękne zdjęcia, aż zatęskniłam za wakacjami. W tym roku pierwszy raz byłam w górach i pierwszy raz jadłam oscypki, też zawsze się bronię przed tymi serwowanymi w Gdańsku... już nie mogę się doczekać następnego wyjazdu i chętnie też przeczytam co warto zwiedzić we Wrocławiu, bo w najbliższym czasie chciałabym tam pojechać:)Pozdrawiam

1. Ech ja ostatnio bardzo często myślę o wakacjach i tak mi szkoda, że skończyło się już lato! Zazdroszczę Ci wyjazdu w góry, oj zazdroszczę :D. W takim razie postaram się przyspieszyć i w przyszłym tygodniu wrzucić pierwszy wpis na temat Wrocławia :). Buziaki <3.

9. Dawno nie byłam na takiej wycieczce w tak świetnym miejscu!

10. Byłam tam, byłam tam! Bardzo lubię czytać i oglądać posty z miejsc, w których sama miałam okazję kiedyś być, bo to jest takie hmm... fajne no. Można porównać swoje odczucia do reakcji innych osób. Można sobie powspominać. Szczególnie jeśli było to X lat do tyłu :D
    Wodospad bardzo mi się podobał i w ogóle całe jego otoczenie było bardzo ładne. Nie dziwię się, że się tam zatrzymaliście choć na chwilę :)
    Życzę kolejnej wyprawy w góry, tym razem dłuższej :)

11. Z ciekawostek to dodam, że była tam kręcona jedna scena do Opowieści z Narnii.