sobota, 15 lutego 2020

PORYWAJĄCY THRILLER: Shari Lapena "Ktoś, kogo znamy".


"Bardzo trudno jest mi napisać ten list. Mam nadzieję, że zanadto nas nie znienawidzicie... Ostatnio, kiedy nie było państwa na miejscu, mój syn włamał się do waszego domu..."


Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, jak wygląda życie Waszych sąsiadów? Jakie mają tajemnice? Czy ta okazywana do tej pory uprzejmość i przemiłe usposobienie to coś stałego, czy może element, który opadnie jak maska z twarzy w chwili, gdy prawda będzie bliska ujrzeniu światła dziennego?

Wyobraźcie sobie ciche przedmieście urokliwego miasteczka oddalonego od Nowego Jorku o dwie godziny jazdy. Wydawałoby się, że to miejsce może być oazą spokoju. Niestety. Nieznany sprawdza włamuje się do domów. Jego celem są komputery. Bezproblemowo wdziera się do systemu i poznaje to, co skrywają mieszkańcy danego domu. Wizja ujawnienia sekretów budzi w ludziach strach. Pojawiają się listy z przeprosinami, ale przy okazji krążą też plotki. Mieszkańcy miasteczka snują pewne teorie na temat sprawcy tych zdarzeń, mają swoje podejrzenia, ale żadnych konkretów. Oliwą dolaną do ognia staje się morderstwo. Ginie kobieta, której wcześniej także włamano się do domu... Jaki będzie następny ruch? Kto jest odpowiedzialny za te wydarzenia? Robi się coraz bardziej skomplikowanie i niebezpiecznie...

"Ktoś, kogo znamy" to porywający thriller, który na każdym roku intryguje bardziej i bardziej. Shari Lapena doskonale wie, jak kreować historię i budować napięcie, aby czytelnik był usatysfakcjonowany. To już trzecia książka tej autorki, po którą miałam okazję sięgnąć i która mnie nie zawiodła. Tutaj nic nie jest pewne, niektóre wydarzenia mocno zaskakują, a w czytelniczych poszukiwaniach sprawcy często byłam zbijana z pantałyku. Ku mej uciesze pojawiły się wątki psychologiczne, w tego typu literaturze dla mnie to niczym wisienka na torcie. Autorka gra na emocjach nie tylko odbiorcy, ale i bawi się uczuciami bohaterów, pokazuje ich osobowości i charaktery w różnych odsłonach. Jak zachowa się człowiek w obliczu ujawnienia jego niewygodnych sekretów?

Jeśli macie ochotę na kawał dobrego thrillera, napisanego w przystępnym stylu, nieprzewidywalnego, zaskakującego, intrygującego, wciągającego od samego początku, to ta pozycja zdecydowanie jest dla Was. Shari Lapena tą lekturą w stu procentach spełniła moje oczekiwania.

Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka.

0 komentarze:

Prześlij komentarz