środa, 21 lutego 2018

PRZEDPREMIEROWO: "Zapytaj astronautę. Wszystko, co powinieneś wiedzieć o podróżach i życiu w kosmosie" Tim Peake.

W dzieciństwie kosmos znajdował się w kręgu moich zainteresowań. Kolorowe planety, intrygujący układ słoneczny i gwiazdy bardzo mnie ciekawiły. Zbierałam wycinki z gazet, drukowałam informacje oraz obrazki pobrane z sieci. Astronomia była mi bliska, pamiętam moją radość, gdy w szkole przyszła pora na jej naukę. Wszelkie wyjścia do planetarium przyspieszały bicie serca... Kiedy otrzymałam propozycję przedpremierowego zrecenzowania książki "Zapytaj astronautę. Wszystko, co powinieneś wiedzieć o podróżach i życiu w kosmosie", nie mogłam odmówić!


"Nie pozwól nikomu, aby powiedział ci, że nie możesz czegoś osiągnąć"
Tim Peake

Tim Peake, były członek załogi Międzynarodowej Stacji Kosmicznej ISS, brytyjski astronauta ESA, opowiada w niezwykle interesujący sposób o kosmosie. "Zapytaj astronautę. Wszystko, co powinieneś wiedzieć o podróżach i życiu w kosmosie" to wspaniały, pełen pasji do nauki przewodnik, który zdradza tajniki pracy w przestrzeni pozaziemskiej. Doświadczenia Peake'a, zarówno dotyczące pracy w kosmosie, jak i samych przygotowań do wyprawy, zostały ujęte w formie pytań i odpowiedzi. Zastanawialiście się kiedyś, jak wygląda podróż poza naszą planetę? Czy w kosmosie można pić herbatę, czy jest tam dostęp do internetu, jak skorzystać z toalety, jak funkcjonuje się w stanie nieważkości, jak wygląda wschód i zachód słońca i jak często na dobę można go obejrzeć? Jeśli tak, to koniecznie musicie sięgnąć po tę lekturę. Poznając tajemnice wszechświata i odkrywając cuda technologii kosmicznej, poczujecie się jak prawdziwi badacze. Zamieszczone w książce obrazki i fotografie pozwolą na lepsze rozumienie niektórych zagadnień oraz pobudzenie wyobraźni. Tim Peake w klarowny sposób wyjaśnia poruszone w przewodniku kwestie. Sięgając po "Zapytaj astronautę. Wszystko, co powinieneś wiedzieć o podróżach i życiu w kosmosie", rozruszacie swoje szare komórki, poczujecie głód wiedzy. Nigdy nie zdawałam sobie sprawy, jak złożona może być procedura załadowania zdjęcia spoza Ziemi na profil społecznościowy! Nie sądziłam też, że ściąganie skarpetek w kosmosie może okazać się niezwykle problematyczne, a pierwszy prysznic po powrocie na ląd niekoniecznie musi oznaczać stuprocentową przyjemność. 

Lektura dostarczyła mi ogromną frajdę i przede wszystkim poszerzyła moją wiedzę na temat kosmosu. Wierzcie mi, bardzo chciałabym podzielić się z Wami tymi wszystkimi ciekawostkami, ale... musiałabym chyba skopiować całą książkę! Nie pozostaje mi nic innego, jak po prostu polecić Wam "Zapytaj astronautę. Wszystko, co powinieneś wiedzieć o podróżach i życiu w kosmosie". To naprawdę wartościowa książka i myślę, że każdy znajdzie w niej coś dla siebie.

Za egzemplarz książki serdecznie
dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu.



4 komentarze:

  1. Domyślam się, że cała książką to istna kopalnia wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowita tematyka książki. Uwielbiam publikacje wydawnictwa kobiecego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie czytałam książki o takiej tematyce, więc może przeczytam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam i podobała mi się, warto poznać ciekawostki na temat kosmosu! :)

    OdpowiedzUsuń