niedziela, 30 sierpnia 2015

Bella Skyway Festival.

Weekend plus znajomi równa się... interesujący wypad za miasto! Piękne sobotnie popołudnie oraz przyjemny wieczór nie powinny się zmarnować - taka myśl przewodnia towarzyszyła dniu wczorajszemu. Po co siedzieć w Grudziądzu, skoro w Toruniu dzieje się coś ciekawego? Chwila na zebranie się i ruszamy!


Po pierwsze - delektowanie się wybornymi lodami od Lenkiewicza w cudownych okolicznościach przyrody. Jeśli kiedykolwiek będziecie w Toruniu, koniecznie odwiedźcie tę cukiernię. Oferują gigantyczne, smaczne lody. Kiedyś jadłam porzeczkowe, wczoraj skusiłam się na rafaello. Oba smaki są wymiatające! 


Przejdźmy teraz do tematu Wisły :). Dojście od cukierni nad wodę zajmuje dosłownie chwilę. Warto poświęcić tych kilka minut, aby móc potem w spokoju posiedzieć na schodkach i delektować się nie tylko słodkimi lodami, ale i pięknymi widokami.


Po drugie - spacer starówką celem obcowania z kulturą i sztuką. Co rusz można natknąć się na większe grupki obserwujące uliczne występy. Wczoraj najbardziej przypadły mi do gustu ogromne mydlane bańki. No ale... Skoro starówka, to gdzie więcej zdjęć? Nie robiłam ich za dużo, gdyż planujemy tym razem z Adasiem wybrać się do miasta pierników w przyszłą sobotę. Jeśli wyjazd wypali, szykujcie się na kolejną relację, w którą mam zamiar wpleść dużo Torunia!


Po trzecie - w końcu przechodzimy do sedna - Bella Skyway Festival, czyli event, który przyciągnął nas do prawie sąsiedniego miasta. Międzynarodowy Festiwal Światła odbywa się w Toruniu co 12 miesięcy, począwszy od sierpnia 2009 roku. Widowisko plenerowe przyciąga rzesze mieszkańców oraz turystów, którzy chcą zobaczyć przepiękne instalacje świetlne, jakie powstały dzięki wykorzystaniu obiektów architektonicznych. Na powyższym zdjęciu możecie zobaczyć "Bukiet abażurów". Instalacja na ulicy Szerokiej zmieniała co kilka sekund kolory, tworząc obrazy przy wykorzystaniu jednej lub kilku barw.


"Chmura" należała do tych atrakcji, gdzie ciągnęło wiele osób, a co za tym idzie trzeba było odstać swoje w kolejce. Na szczęście nie trwało to długo, a kiedy już dostaliśmy się na dziedziniec Ratusza Staromiejskiego, naszym oczom ukazała się fascynująca rzeźba. Wiecie, że do jej wykonania zużyto aż 6000 żarówek?! Ta instalacja zdecydowanie podbiła moje serducho. 


Na atrakcję pt. "Ciepło i Sztuka" trafiliśmy przypadkiem, zresztą jak na większość instalacji, kierując się metodą "o, tam się coś świeci" :D. Na ścianie jednego z budynków pojawiały się liczne kolorowe wzory. Widowisku towarzyszyła raczej przyjemna dla ucha muzyka. Odchodząc z tego miejsca zauważyliśmy, że barwne obrazki na ścianie obiektu można było stworzyć samemu! Mimo tak kuszącej propozycji nie skorzystaliśmy z tej możliwości. 



"Conscientia" - czyli nic innego jak odmieniony Pałac Dąmbskich. Liczne animacje oraz świetny utwór w tle dały w efekcie całkiem ciekawe widowisko. 


Na koniec spędziliśmy chwilę przy niewielkiej tańczącej fontannie i ruszyliśmy w kierunku parkingu przebijając się przez spacerujące nocą tłumy :). Odpuściliśmy sobie płatną atrakcję ulokowaną bodajże na błoniach.



Czy było warto? Z jednej strony tak, zawsze to nowe doświadczenie, coś, czego wcześniej nie miałam okazji zobaczyć na własne oczy. Nie mam porównania co prawda do lat poprzednich, swoją opinię mogę co najwyżej opierać o zamieszczone w sieci zdjęcia, jednak wydaje mi się, że tegoroczny festiwal do aż tak oszałamiających nie należał. Instalacje były ładne i ciekawe, jednak te z lat ubiegłych wydawały mi się bardziej zapierające dech w piersiach. Tak czy siak, sobotę zaliczam do udanych ;).

A Wy, byliście na Bella Skyway? Czekam na Wasze opinie i wrażenia! Życzę przyjemnej niedzieli, buziaki, K.

32 komentarze:

  1. Dowiedziałam się kilka dni temu o tym festiwalu i myślę, że może za rok czy za dwa uda mi się odwiedzić to miasto i zobaczyć wszystko na własne oczy :) Najbardziej spodobała mi się chmura! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chmura była super :)! Ja mam nadzieję, że za rok uda mi się znowu przybyć do Torunia. Liczę w głębi serca na to, że będzie lepiej...

      Usuń
  2. Ja pierwszy raz o Skyway usłyszałam w zeszłym roku z bloga Sawatki ;) I myślałam, że w tym roku uda mi się w nim uczestniczyc, ale niestety się ie udało.
    Chmurka wygląda rewelacyjnie! Domek zaraz pod zdjęciem z chmurką też jest uroczy.
    Ooooo lody porzeczkowe! Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja usłyszałam o tym festiwalu też rok temu, ale z jakiejś strony internetowej, w dodatku jak już było za późno :P. Koniecznie spróbuj, były wyśmienite :D.

      Usuń
  3. zakochałam się w Toruniu odkąd tam byłam 1 raz, czyli w marcu tego roku ;) Też jadłam lody Lenkiewicza i też m.in. smak Rafaello :) kocham Toruń, jest magiczny, trochę miałam wrażenie jakbym cofnęła się w czasie do średniowiecza ...piękne mury obronne, bramy, architektura, kościoły, pierniczki, Dom Mikołaja Kopernika, ruiny zamku krzyżackiego. To wszystko daje Toruniowi niesamowity klimat. Ja jeszcze byłam, jako miłośniczka ogrodów zoologicznych, byłam w toruńskim ogrodzie zoobotanicznym. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten ogród zoobotaniczny to cel mojej następnej podróży do Torunia :). Fakt, Toruń to piękne miasto, chociaż zbyt wiele nie widziałam, to jednak w jakimś tam stopniu mi się podoba :). Ale aż takiej wielkiej miłości to do niego nie czuję :).

      Usuń
  4. Cudowne zdjęcia! ;*

    designchanel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie byłam na tym toruńskim festiwalu, jednak widziałam łódzki Festiwal Światła (w tym roku jakoś na początku października). Najbardziej spodobała mi się ta chmura, bo to coś zupełnie innego niż do tej pory widziałam. W Łodzi w tamtym roku były parasolki zawieszone tak wysoko nad ulicą i wyglądało to bajecznie! Ciekawe co wymyślą w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj przykładowy filmik z Łodzi - https://www.youtube.com/watch?v=5c3DtPNY6u8
      i link do parasolek - https://www.google.pl/search?q=festiwal+%C5%9Bwiat%C5%82a+%C5%82%C3%B3d%C5%BA+parasolki&rlz=1C1ASUT_enPL426PL426&espv=2&biw=1240&bih=683&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CB8QsARqFQoTCK_S7qft0scCFcKNLAod3ugCsQ :)

      Usuń
    2. Obejrzałam filmik, no i muszę przyznać, że robi wrażenie! Nawet nie wiedziałam, że w Łodzi takie cuda można zobaczyć. Chciałabym zobaczyć takie parasolki *.*! W ogóle bardzo lubię takie "świetliste" atrakcje. W maju byłam na pierwszym w tym roku pokazie Multimedialnego Parku Fontann w Warszawie, muszę w końcu wrzucić film, bo było rewelacyjnie!!!

      Usuń
  6. Jaaa! ta chmura mnie zaciekawiła! 600 zarówek? chetnie bym to zobaczyla na własne oczy :D
    buziaki, Monia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 6 tysięcy :D! Widzę coraz więcej zwolenników tej instalacji :). Buziaki!

      Usuń
  7. Lenkiewicz jest najlepszy. Niedaleko domu w którym od października będziemy mieszkać jest ta cukiernia. A więc po lody będziemy tam ciągle biegać. Jak i pewnie po ciasta w zimę. Osobiście uwielbiam rafaello, ostatnio zakochałam się też w mango. Nam nie chciało się czekać w kolejce i odpuściliśmy sobie wejście na dziedziniec. Moje zdanie jest takie, że ubiegłoroczny festiwal był o wiele lepszy. Mam nadzieję, że za rok będzie lepiej niż w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie masz za dobrze z tym Lenkiewiczem :D? Mango mówisz... muszę spróbować! Mnie początkowo ta kolejka przeraziła, ale szybko poszło. Hehe, co rusz taka opinia o tym festiwalu :D! Ja też mam taką nadzieję, bo planuję za rok znowu się tam wybrać :).

      Usuń
  8. Piękne zdjęcia i ciekawie przekazane informacje zachęcające do zwiedzania . Nie byłam w Toruniu ,ale jeszcze wszystko przede mną :-)))

    OdpowiedzUsuń
  9. jakie cudne iluminacje. Aż żal że nie widziało się tego na żywo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze jest szansa zobaczyć te cuda za rok :). Oby było lepiej niż w teraz :).

      Usuń
  10. o tak, ten utwór przy Pałacu Dąmbskich świetny był! czym robiłaś zdjęcia? bo widzę, że wyszły dobre, mój aparat niestety odmówił posłuszeństwa i telefon spisał się lepiej... a widzieliście tylko te instalacje i mappingi, których opublikowałaś zdjęcia? bo to trochę mało. :D nam udało się zobaczyć wszystko, prócz tej cudownej chmury i płatnej atrakcji. ale w sumie jak sobie myślę, to też nie opublikowałam zdjęć wszystkich świetlnych instalacji u mnie na blogu, bo niektóre po prostu były zupełnie nieefektowne.
    co jeszcze zauważyłam - w zeszłych latach potrzebowaliśmy dwóch dni, aby zobaczyć wszystko, a i tak czasami się nie udawało... a w tym roku praktycznie wszystko, co ciekawe, w jeden wieczór.
    mm, lody u Lenkiewicza, ta cena powala, ale właściwie za 4 złote ma się gałkę takiej wielkości jak dwie czy trzy w innej lodziarni. :D
    daj znać, czy byłaś na Święcie Piernika! ja dziś się z domu nie ruszałam, bo pogoda okropna, no i odpoczywam po osiemnastce xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy tym pałacu nagrałam filmik :D. Widzę go na aparacie, ale na karcie nie mogę znaleźć -.-. Właśnie, nagrywałam kompaktem Adama, jego radzi sobie lepiej w takich okolicznościach niż moja hybryda. Tak, tylko to :D. Wiem, że było więcej, ale byliśmy takimi leniami, że nie chciało nam się nawet sprawdzać mapy :D. Chociaż widzieliśmy jakąś scenę rozstawioną w pobliżu przystanku tramwajowego chyba, ale już mi się aparatu wyciągać nie chciało. Dwa dni? No to nieźle! Mam wielką nadzieję, że w przyszłym roku wyjdzie to lepiej.
      No dokładnie! Mam to samo zdanie odnośnie Lenkiewicza. Na piernikach byłam, ale dopiero o 15 :D. Ale to wszystko opiszę pewnie jutro lub w środę. Pogoda w sobotę była znośna w sumie, nawet zaszczyciło nas swoją obecnością słońce na niebie :D! Żałuję tylko, że tak mało pierników kupiłam, ale co tam, Toruń blisko :D.

      Usuń
    2. Oo, kompaktowy aparat dużo lepszy niż cyfrówka! Dlatego takie fajne zdjęcia. Ja mam aparat cyfrowy.
      Ta scena w pobliżu przystanku to był jakiś występ od czapy tak właściwie xd Nie było go na mapie, a tam chyba po prostu tańczyli breakdance czy coś...

      Usuń
  11. Wrazenia na zywo z pewnoscia swietne! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeeejku mój Toruń kochany! Nie byłam w tym roku i widzę, że mam czego żałować! :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Znam Festiwal Światła z wydania łódzkiego. Zapiera dech w piersi :) Piękne i niepowtarzalne wydarzenie :) I jak dobrze udało Ci się je uchwycić na zdjęciach. Gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydanie łódzkie widziałam tylko na zdjęciach, ale byłam zachwycona i wielce też zasmucona, że nie mogłam tego zobaczyć na żywo!

      Dziękuję :).

      Usuń
  14. Nie miałam pojęcia, że jest taki festiwal... Toruń wydaje się jednym z najmniej obiecanych kierunków turystycznych, czy się mylę ? Chętnie zobaczylabym na własne oczy takie instalacje. Czuję się zainspirowana i zachęcona :-)

    www.omatkopolko.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miało być obleganych zamiast obiecanych 😊 słownik w moim telefonie uznał że wie lepiej ode mnie co chciałam napisać 😉

      Usuń
    2. Miało być obleganych zamiast obiecanych 😊 słownik w moim telefonie uznał że wie lepiej ode mnie co chciałam napisać 😉

      Usuń
    3. Festiwal godny uwagi :)! Toruń hm... ciężko mi się wypowiedzieć, bo bywam tam raz-dwa razy do roku, a to zdecydowanie za mało, aby wydawać na ten temat osąd. W każdym razie mogę powiedzieć tak - miasto bardzo ładne, warto je zobaczyć, a jeśli chodzi o turystów - w miesiącach letnich zawsze odczuwałam ich obecność :)!

      Usuń
  15. Nawet nie wiedziałam, że coś takiego istnieje. Fajnie. Lubię takie akcje. Jak coś się dzieje. Jak ludzie wyjdą z domów i zaczerpną nieco kultury :)Nawet jak to aż tak zachwycające nie jest, to i tak zawsze zahaczam o takie eventy!

    ps. dzięki za udział w linkowaniu! Zapraszam częściej! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto brać udział w takich wydarzeniach, bo właśnie można, tak jak piszesz, zaczerpnąć nieco kultury :)! TO ja dziękuję za cynk w sprawie linkowania, świetna idea i na pewno będę wpadać częściej, bez obaw :)!

      Usuń