wtorek, 23 lutego 2016

Liebster Blog Award #3.

Hej Misiaki :). Dawno nie było typowo "luźnego" wpisu, więc postanowiłam nadrobić braki. Już jakiś czas temu otrzymałam nominację do LBA od Oli, a kilka dni temu także od Magdy. Nie chcąc dłużej zwlekać przybywam z odpowiedziami na pytania od dziewczyn!

źródło

1. Gdzie najbardziej chciałabyś pojechać?

Jest wiele takich miejsc na świecie, jednak na chwilę obecną moim celem numer jeden jest Grecja! Od roku, może dwóch myślę cały czas o Rodos i Zakhyntos. Zastanawiam się także nad kolejną wycieczką do Szwecji. Może zamiast Grecji skorzystamy z kilku ofert od Stena Line? Zobaczymy, co z tego wyniknie.

2. Twoje największe hobby to…?

Chyba będzie to fotografia - często idąc po prostu chodnikiem widzę coś, co idealnie nadawałoby się do uwiecznienia na fotografii. Wszelkie wyjazdy w teren nie mogą obejść się bez aparatu. Kocham robić zdjęcia, ale z tą miłością wiążą się też inne pasje, np. słabość do kolei, którą także łapię w kadr. Niestety, nie zawsze mam czas na rozwijanie tego hobby, dlatego też stosownie do ilości wolnego czasu poświęcam się innym rzeczom - postcrossingowi, gotowaniu, czytaniu...

Fotografia sprawia mi radość! Na zdjęciu Martynka :).
3. Jaki kraj/miasto które do tej pory odwiedziłaś podobało ci się najbardziej i dlaczego?

Nie umiem odpowiedzieć na to pytanie, naprawdę, mimo najszczerszych chęci... Każde miasto, które odwiedzam, czy to zagraniczne, czy rodzime, w jakimś stopniu mnie urzeka. Ma w sobie coś, czego nie ma inne i na odwrót. Jedne miejsca przyciągają pięknem przyrody, inne fascynują zabytkami.

4. Co zrobiłabyś gdybyś wygrała milion złotych?

Część tej kwoty na pewno przeznaczyłabym na cele charytatywne. Wspomogłabym rodzinę, wzbogaciłabym swoją biblioteczkę o wymarzone pozycje, rozbudowałabym półkę z płytami CD, wybrałabym się na jakieś wakacje, no i koniecznie poczyniłabym określone kroki do zamieszkania za miastem, w domu!

5. Czy jest coś czego chciałabyś się nauczyć?

Na pewno jest to zgłębienie tajników fotografii, poszerzenie znajomości języka hiszpańskiego (przy początkowym jej odświeżeniu :P) i solidna nauka angielskiego!

6. Ulubiona bajka w dzieciństwie to…?

Chyba "Z księgi dżungli", którą to emitowano na kanale Polonia 1 :D. W ogóle ta stacja miała w ramówce wiele ciekawych kreskówek i chętnie zasiadałam przed tv. Nieco później pokochałam Dragon Balla i Rycerzy Zodiaku, ale to już były czasy podstawówki i RTL 7.


7. Kim chciałaś być jako dziecko i czy udało ci się to marzenie zrealizować?

W tym okresie mojego życia przeżywałam wiele różnych fascynacji konkretnymi zawodami. W naśmielszych marzeniach byłam lekarką, policjantką, detektywem, piosenkarką, aktorką, nauczycielką, pisarką... Przedostatni zawód prawie bym wykonywała, ponieważ byłam bliska decyzji pójścia na studia matematyczne! Praktycznie w ostatniej chwili zmieniłam zdanie, czego nie żałuję. A co do pisania - książek póki co nie mam na swoim koncie, ale tworzenie bloga to chyba jakiś mały sukces w tej dziedzinie ;).

8. Najważniejsze w życiu to dla Ciebie…?

Na pierwszym miejscu znajduje się życie w zdrowiu, z możliwością zarobku na najważniejsze potrzeby. Ambicja nie pozwala mi jednak pozostać na tym poziomie, tak więc chciałabym spełniać swoje marzenia, bo to daje mi największą radość.

9. Na co zawsze brakuje Ci czasu?

Na różne rzeczy, ale w większym bądź mniejszym stopniu udaje mi się część z nich nadrabiać, dlatego też nie odczuwam jakoś specjalnie braku konkretnej czynności/rzeczy. Chyba jedynym takim elementem są KSIĄŻKI, bo nad tym ubolewam bardzo. Tyle do przeczytania, a nie ma kiedy!

10. Jaką książkę lub film poleciłabyś mi na wolny wieczór?

Zdecydowanie "PS KOCHAM CIĘ"! Zabawna, pełna zwrotów książka, idealna na odpoczynek po trudach mijającego dnia. Czyta się lekko i przyjemnie. Jedynie ostatnia strona rozczarowuje, a mianowicie to... że to już KONIEC!

11. Twoje największe marzenie?

Nie mogę zdradzić, jeszcze się nie spełni i co ;)?

12. Jakie zwierzę przedstawiałby twój totem i co by oznaczał?

Pies. Absolutnie jest to moje najukochańsze zwierzę. Co by oznaczał? Wierność, dobroć, bezinteresowność - bo psiaki przecież takie są, a i ja w większym lub mniejszym stopniu mam te pierwiastki w sobie :).

Posiadanie psa to jedno z marzeń, tych największych...
Do zdjęcia zapozowała Coma.
13. Którą frakcje wybrałabyś: Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), Prawość (uczciwość), Serdeczność (życzliwość)? A może zostałbyś/ zostałabyś niezgodną?

Wybrałabym wszystkie na raz :D! Taka mieszanka to połączenie idealne :).

14. Lubisz kabarety? Jaki skecz zapadł ci w pamięć i dalej wywołuje śmiech na twojej twarzy?

Kabarety to nie moja bajka, aczkolwiek niekiedy zdarza mi się obejrzeć jakiś program. Najlepszy, jaki kiedykolwiek w życiu widziałam, był skecz Neonówki, kiedy chłopaki zapomnieli(?) tekstu i improwizowali. Nie pamiętam tytułu, aczkolwiek w głowie mam skojarzenia typu "Niebo" albo "Bogu" :P.

15. Masz swój talizman szczęścia? Może słonik, czterolistna koniczyna? A może nie wierzysz w takie rzeczy?

Nie wyobrażam sobie wyjść z domu bez pierścionka od mamy. Mam taką wizję, że jeśli o nim zapomnę, to na pewno będę mieć pecha. Drugim moim "talizmanem" jest mały różaniec, kupiony podczas szkolnego, przedmaturalnego wyjazdu do Częstochowy. Został poświęcony w autokarze przez naszego czadowego księdza i od tej chwili towarzyszy mi podczas egzaminów i innych niezwykle ważnych wydarzeń.

16. Czy masz taką czynność, którą musisz wykonać każdego dnia? A jak jej zabraknie to czujesz się kiepsko?

Tutaj idealnie pasuje założenie wspomnianego wyżej pierścionka. No a tak poza tym to mogłabym wymienić np. mycie zębów, no ale to chyba standard u każdego z nas :D.

17. Gra planszowa czy raczej gra komputerowa?

Zależy jaka! Bardzo lubię planszówki, ale mam też słabość np. do GTA 2. Gdzieś n komputerze mam nawet zrzut ekranu, kiedy to wykonałam ostatnią misję dla ZAIBATSU :D. Swego czasu grywałam w sieci w Grepolis, jednak ze względu na ograniczony czas wolny musiałam zrezygnować.

18. Z jakiego najrzadszego kraju dostałaś pocztówkę?

W swojej kolekcji mam raczej same "popularne" kraje, więc póki co nie mam się czym pochwalić w tej kwestii.

19. Jakim środkiem transportu poruszasz się najchętniej?

Kiedyś powiedziałabym, że pociągiem! Jednak wygoda podróżowania samochodem zasmakowała mi na tyle, że to on wysunął się na prowadzenie. Wrzucasz torby do bagażnika i masz wszystko gdzieś! Nigdzie nie czekasz, nie marzniesz, nie jedziesz w ścisku, odpalasz ulubioną muzykę, dojeżdżasz "door-to-door".

20. Wolisz trzymać zdjęcia na komputerze czy w klasycznych albumach?

Część trzymam na komputerze, ale te najładniejsze wywołuję i umieszczam w albumach. Fotek robię tysiące, więc zbankrutowałabym, gdybym zanosiła do fotografa całą kartę pamięci :D. Po każdym z wyjazdów czy też innych okazji przeglądam efekty swojej pracy, wybieram najlepsze kadry, które jeszcze lekko obrabiam, przycinając, dodając koloru, kontrastu itp. i takie zdjęcia zanoszę do studia. Zdradzę fakt, iż planuję wykonać scrapbookingowy album! Zobaczymy, co z tego wyjdzie, póki co nie mam chwilowo funduszy i czasu :D.

źródło
21. Które social media lubisz najbardziej? Z którego korzystasz najwięcej?

Blogger! Kiedy tylko mam czas, siadam do komputera i tworzę, czytam, komentuję. Chętnie zaglądam też na Instagram, no i na Facebook, choć tutaj widywana jestem raczej w związku z korzystaniem z komunikatora Messenger, którego stopniowo zamieniam na WhatsApp.

22. Jeden fakt o Tobie, o którym nie mam pojęcia.

Dobra! Może się pogrążę, ale co mi tam. Mam fioła na punkcie... układania naczyń w zmywarce! Widelce muszą leżeć z jednej strony wysuwanej "szuflady", łyżeczki z drugiej itp. Łatwiej jest mi wtedy je wyciągać, kiedy są obok siebie i chować od razu garścią do szafy. Czasem, kiedy Adam położy np. widelec między nożami, potrafię go przełożyć na "właściwe" miejsce :D. Mam też ustaloną wizję rozmieszczenia kubków, szklanek i małych miseczek w drugiej komorze. Jeśli chodzi o talerze, garnki i duże miski, to wkładam je po prostu tak, jak się zmieści w trzeciej, najbardziej pojemnej części zmywarki.

Serdecznie dziękuję dziewczynom za nominację do zabawy. Podobnie, jak w poprzednich razach, nie umieszczam pytań i nie typuję blogów. Kochani, uwielbiam Was wszystkich i zwyczajnie w świecie nie potrafiłabym wybrać konkretnych adresów! Dziękuję za uwagę, do zobaczenia przy okazji kolejnego posta :). Karolina.

19 komentarze:

  1. Fajny post.

    martinkax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie poznać Cię trochę bliżej:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie nominacje są fajne :) Pozwalają poznać troszkę bardziej autora blogu, a kiedy kiedy blog poświęcony jest konkretnej tematyce, poznajemy go z innej strony :)
    Też lubię fotografię. Do niedawna nie miałam dobrego sprzętu a jak już udało mi się załatwić to się zepsuł zanim zdążyłam się nim porządnie nacieszyć :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojejku :(. Tak to czasem bywa, że na coś czekamy, dostajemy, a potem nagle bum i smutek. Mam nadzieję, że szybko go naprawisz :).

      Usuń
  4. Gdybym ja wygrała tyle kasy, założyłabym swój antykwariat :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe odpowiedzi, dzięki nim poznaliśmy Ciebie lepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze mieć pasję, szczególnie taką wyjątkową :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sporo ciekawostek na Twój temat, ale ta o zmywarce najlepsza :D W sumie to nie używamy zmywarki, ale podobno też mam swój sposób na układanie naczyń na suszarce i mama od razu wie, że to ja zmywałam, a nie tata. Ale nie poprawiam naczyń, jeśli ktoś położy inaczej :) Pamiętam, jak pisałaś, że chciałabyś jechać do Grecji, więc życzę aby się Wam udało :) Może akurat po magisterce? Trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po magisterce, np. Wrzesień byłby idealny ♡. Dzięki :*. Hah u mnie te naczynia to chyba taka malusienka nerwica natrectw :D.

      Usuń
  8. Wspaniały blog i super post, dzięki niemu mogłam się o Tobie naprawdę wiele dowiedzieć. :-)

    Pozdrawiam!
    http://www.fitnesswomen.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)! Chętnie odwiedzę Twoją stronę :).

      Usuń
  9. Pociągiem lubię , ale samochód to wygoda :D Jeśli chodzi o zdjęcia to również bym zbankrutowała, ale część wywołuje :) Dziękuję za odpowiedzi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co :)! Mam u Ciebie jeszcze chyba tag książkowy! Pewnie, niektóre zdjęcia trzeba uwiecznić poprzez wywołanie :). Z komputera mogą zniknąć, a w albumie większa szansa na przetrwanie :D.

      Usuń
  10. Grecję polecam, choć nie wiem czy teraz jest tam tak bezpiecznie jak jeszcze rok temu ;< ale Szwecja... bardzo chętnie poleciałabym tam nawet jutro ! :D Język hiszpański? Jak byłam w gimnazjum to oglądałam wiele hiszpańskich 'telenowel' i chcąc nie chcąc nauczyłam się trochę tego języka, z którego na dzień dzisiejszy nie wiem nic :D Ale... chciałabym się kiedyś nauczyć :D A mi czasu brakuje zawsze na... WSZYSTKO! :D i też wybrałabym wszystkie frakcje na raz :D Też wywołuję te najlepsze zdjęcia i wklejam do albumu, choć mam zaległości z hm... ostatniego roku :o Przypomniało mi to pytanie, że to kolejna rzecz, którą muszę nadrobić! A co do zmywarki... to sprawiłaś uśmiech na mojej twarzy haha! :D

    Nie wiem czy zauważyłaś, ale od jakiegoś czasu mój blog jest niedostępny (dla nikogo) i mam nadzieję, że wkrótcę wrócę, ale wcześniej muszę doprowadzić kilka rzeczy do porządku na nim :)

    Aaa i jeszcze jedno... Chyba nie przeczytałaś wiadomości na fb, więc dziękuję jeszcze raz za walentynkę <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah, nie przeczytałam, ale teraz dzięki Tobie ją zauważyłam :D! Nie ma za co ♡. Widziałam i miałam napisać do Ciebie! Ale tak myślałam, że musisz sobie tam poukładać no i sesja i te sprawy :P.
      Hiszpański jest mega prosty, także zachęcam! Dawno go nie używałam, ale coś tam jeszcze mi w głowie zostało. Wczoraj oglądałam nową telenowelę (ćśśś :D) i wychwycilam kilka innych tłumaczeń :D.
      Właśnie ostatnio w Grecji robi się mniej bezpiecznie, więc stąd kilka wycieczek w zamian planujemy, ale to się okaże.
      Haha wiedziałam, że zmywarka będzie hitem :D!

      Usuń
  11. Ja muszę powiedzieć, że nienawidzę układać naczyń w zmywarce. Mamy uklad z mamą, że Ona wkłada naczynia a ja je potem wyciągam :D w GTA graliśmy wczoraj u przyjaciół. Gracja, ahh tak cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za odpowiedzi :) Mi samej też zawsze brakuje czasu na czytanie książek i bardzo nad tym ubolewam :( Też zawsze mam problem z określeniem jakie miejsce podobałomi się najbardziej bo podoba mi się tak wiele miast. Do Grecji chciałabym pojechać, jeszcze nigdy nie byłam :)

    OdpowiedzUsuń