czwartek, 31 sierpnia 2017

WISZTYNIEC: Trójstyk granic Polski, Rosji i Litwy.

Hej Misiaki :). Dziś o kolejnym miejscu, które odwiedziliśmy podczas długiego weekendu. O pierwszym punkcie na naszej trasie mogliście przeczytać w poprzednim poście podróżniczym - jeśli jeszcze go nie czytaliście, szybciutko to nadróbcie. Gotowi? No to jedziemy dalej!

WISZTYNIEC - TRÓJSTYK GRANIC

Kolejnym punktem na naszej trasie były Żerdziny, a dokładniej mówiąc obiekt Przy Trójstyku, gdzie zamierzaliśmy zrobić nocną pauzę w naszej podróży. Chcieliśmy się wykąpać i przespać gdzieś w pobliżu granicy, aby następnego dnia wyruszyć jako wypoczęci turyści na podbój Litwy :D. Geografia, zwłaszcza mapa, moją wybitnie mocną stroną nie jest. W ogóle nie pomyślałam, że wybierając się w podróż na wschód możemy zahaczyć o miejsce, gdzie stykają się granice trzech państw. Moim jedynym zmartwieniem było, aby przed wyjazdem dobrze zaprogramować nawigację, aby przypadkiem nie chciała nas poprowadzić przez Rosję, bo i takie trasy pojawiały się nam w proponowanych. Możecie się więc domyślić, że WISZTYNIEC to już druga atrakcja, którą w niespodziance zaplanował Adam :D.

źródło
Trójstyk WISZTYNIEC oznaczony jest sporym obeliskiem, na którym znajdują się godła państw ze sobą sąsiadujących. Nazwa ta związana jest z Jeziorem Wisztynieckim, położonym na pograniczu Litwy i Rosji. Granitowy monolit otacza na ziemi kostka brukowa - czerwone linie wyznaczają kierunek przebiegu granic poszczególnych krajów. Dla świętego spokoju i przede wszystkim dla uniknięcia bankructwa warto pohamować się i NIE PRZEKRACZAĆ GRANICY Z ROSJĄ! Ryzykującym śmiałkom grozi nawet 500 zł mandatu.

Do trójstyku prowadzi ścieżka, której początek znajduje się na bezpłatnym parkingu we wsi Bolcie, zaraz przy drodze Żytkiejmy-Wiżajny. Wisztyniec zlokalizowany jest ponadto na trasie Green Velo.

NOCLEG - PRZY TRÓJSTYKU

Trójstyk miał już swoje pięć minut, czas więc chwilę uwagi poświęcić noclegowi, bo naprawdę warto! Jeżeli kiedykolwiek będziecie w okolicy i zaplanujecie w tych rejonach przerwę, to gorąco polecam Noclegi Przy Trójstyku w Żerdziny 2, który zarezerwowaliśmy w dobrej cenie dzięki Booking.com.

Z naszej perspektywy możemy dać właściwie same plusy. Zajmowany przez nas pokój był czysty, to samo dotyczyło łazienki, którą mieliśmy na wyłączność (dostępna jest także wspólna toaleta dla niektórych pokoi). Na miejscu mogliśmy nieodpłatnie skorzystać z rowerów, z pewnością w innych okolicznościach skusilibyśmy się na przejażdżkę. Do dyspozycji gości jest także telewizor oraz bezpłatny parking. Mile wspominamy bardzo smaczne śniadanie, zwłaszcza, że Pani przygotowała je wcześniej ze względu na nasz poranny wyjazd. Oj, chciałabym tam wrócić :)!

Pierwszy dzień długiego weekendu wspominamy z przyjemnością. Choć początek dnia nie wskazywał na dobry bieg spraw (wiecie, korki i różne inne sprawy, które wychodzą przed dłuższą podróżą :P), to końcówka okazała się być dobrą wróżbą długiego weekendu. Na mnie już pora, ale uchylę rąbka tajemnicy - w kolejnym poście podróżniczym przeniesiemy się do KOWNA! Pozdrawiam ciepło, Karolina.

1. Najważniejsze, że byliście zadowoleni. To się liczy.

2. Ja w tym roku zaliczyłem trójstyk graniczny: Polska-Białoruś-Ukraina. W przeciwieństwie do trójstyku, w którym byliście ten odwiedzony nie posiada żadnych drogowskazów. Ale doczekał się wreszcie słupka a po drugiej stronie Bugu są słupki sąsiadów.

3. Ciekawe miejsce, nigdy o nim nie słyszałam :) Chętnie poczytam o Litwie, byłam tam tylko jako dziecko i niewiele już pamiętam. Trzeba się ponownie wybrać :)

4. Taka radosc bije z Twoich postow, ze az przyjemnie sie czyta :) Lubie takie przygraniczne miejsca :)

5. A ja znowu jestem bardzo ciekawa mandatów na Florydzie i tego, w jaki sposób można je płacić. Ostatnio moja przyjaciółka wspominała mi coś o stronie https://zaplacmandat.pl bo dostała mandat i chciała go szybko zapłacić, ale jeszcze nie doczytałam w jaki sposób ta strona działa.