wtorek, 10 lipca 2018

Jeden wielki zachwyt - "Kocham tylko tak" Kate Sterritt.




Emerson to dziewczyna, która od dziecka musiała zmagać się z wieloma problemami, między innymi na polu rodzinnym. Jej matka nie zachowywała się jak kochająca swe dziecko rodzicielka, a brat wraz z kolegami znęcał się nad nią. Pragnąc wolności, ucieczki od cierpienia, Emerson próbowała odnaleźć ukojenie w sztuce nad rzeką. Tam, jako nastolatka, poznała Merekiego, z którym się zaprzyjaźniła. Oboje po pewnym czasie poczuli do siebie coś jeszcze. Los nie był jednak łaskawy - pewne wydarzenia wszystko zmieniły...

Otworzyłam książkę, przewracałam kartkę za kartką, aż dotarłam do końca. Oczekiwałam lekkiej historii, idealnie wplatającej się w letni, wakacyjny klimat. Tym bardziej, że okładka w tej kwestii też robi swoje i daje nadzieję na historię właśnie o takim wydźwięku. Co dostałam w rzeczywistości? Na pewno nie sielankową opowieść. "Kocham tylko tak" to wspaniała książka, aż brak mi słów. Bezapelacyjne dziesięć na dziesięć. To niełatwa historia, która łamie serce i otwiera tamę blokującą łzy. Nie spodziewałam się czegoś takiego. Ta książka przenika do głębi.

"Kocham tylko tak" wywołuje tyle emocji, że ciężko się po wszystkim pozbierać. Na mojej czytelniczej ścieżce trafia się wiele dobrych książek, perełek, ale ta... TO PRAWDZIWY DIAMENT! Czytelniczy kac po tej lekturze trzyma i nie chce odpuścić. Interesująca fabuła, osobliwi bohaterowie z artystyczną duszą, zaskakujące zwroty akcji, niemieszające w głowie nawiązania do przeszłości (a przecież retrospekcje często wprowadzają mały bałagan i zbijają z tropu), jak najbardziej przystępny język, no po prostu wszystko jest idealnie skrojone! Pełen zachwyt. Must have, must read.


"Kocham tylko tak" to książka, którą z całego serducha mogę polecić WSZYSTKIM! Wywarła na mnie ogromne wrażenie i z pewnością będę jeszcze do niej wracać. Honorowe miejsce na półce już jest :). 

Za egzemplarz "Kocham tylko tak"
serdecznie dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu.

1 komentarze:

  1. Myślę, że na mnie też ta książka wywarłaby wrażenie. Piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń