poniedziałek, 30 marca 2020

SERNIK NA ZIMNO: Snickers.

Cześć! Dziś serwuję coś dla osłody w tych trudnych czasach ;). Sernik, na który przepis podpatrzyłam w jednym z filmików na FB, którego to nie zapisałam, ale po części zapamiętałam i siłą rzeczy zmodyfikowałam improwizując. Smakuje rewelacyjnie i ekspresowo znika z lodówki.


SKŁADNIKI NA SPÓD:
200 g herbatników
2 czubate łyżki masła orzechowego
80 g masła

SKŁADNIKI NA MASĘ:

500 g twarogu na sernik
250 g mascarpone
¾ szklanki cukru pudru
płaska łyżeczka cukru wanilinowego
sok z połowy dużej cytryny
5 batonów snickers*
* u mnie 5 batonów z dwóch trójpaków,
nie wiem, czy różnią się wielkością
od sprzedawanych pojedynczo

SKŁADNIKI NA WIERZCH:

4 paski mlecznej czekolady
4 paski białej czekolady
opcjonalnie posiekane orzeszki ziemne


PRZYGOTOWANIE:
  1. Rozpuścić w rondelku masło. Odstawić do przestygnięcia.
  2. Zmielić w blenderze herbatniki na „piach”. Dodać masło orzechowe, dokładnie wymieszać, a następnie dolać ostudzone masło i ponownie dobrze wymieszać.
  3. Na tortownicy (moja ~ 18 cm średnicy) dół wyłożyć papierem. Wysypać masę na spód i dokładnie, równomiernie rozprowadzić, dobrze ugniatając.
  4. Odstawić na pół godziny do lodówki.
  5. Do dużej miski wrzucić twaróg, mascarpone i cukier puder. Zmiksować do uzyskania jednolitej masy.
  6. Dodać cukier wanilinowy. Skropić masę sokiem z połówki dużej cytryny. Wymieszać.
  7. Pokroić snickersy w małe kosteczki (polecam najpierw przekroić batony wzdłuż). Dodać do masy, wymieszać, rozprowadzić na schłodzonym spodzie i odstawić do lodówki na około 7-8 godzin.
  8. Górę ozdobić utartą czekoladą i opcjonalnie posiekanymi orzeszkami ziemnymi.

    SMACZNEGO!

    Przepis w fromacie PDF możecie pobrać TUTAJ.

0 komentarze:

Prześlij komentarz