sobota, 2 lutego 2019

Hiszpański w tłumaczeniach. Słownictwo cz. 1.

Wybierając na studiach dodatkowy język, skusiłam się na hiszpański. Wtedy właśnie rozpoczęła się moja przygoda z tym językiem. Przygoda z przerwami, bo naukę i utrwalanie poznanych treści przeprowadzałam w kratkę. Dużą kratkę. Kiedy nadarzyła się okazja do odświeżenia i uzupełnienia wiedzy, postanowiłam z niej skorzystać. Trzeba łączyć miłe z pożytecznym, dlatego też chciałabym Wam dziś zaprezentować pomocną w nauce języka książkę "Hiszpański w tłumaczeniach. Słownictwo cz.1" autorstwa Magdaleny Filak.


Książka rewelacyjnie sprawdzi się u osób, chcących opanować słownictwo na poziomie podstawowym lub też u osób, mających w zamiarze uzupełnienie i odświeżenie posiadanej już wiedzy. Publikacja została podzielona na rozdziały dotyczące konkretnego bloku tematycznego, np. rodziny, jedzenia, transportu, czasu wolnego czy podróży. Między nimi zostały wplecione testy, dzięki którym można sprawdzić swoje postępy. Rozkład znajdziecie na poniższym zdjęciu.


W każdym z rozdziałów znajdziemy pewien pakiet słówek dotyczących danego tematu. Pod tym zestawieniem zamieszczone zostały zdania w języku polskim - naszym zadaniem jest przetłumaczyć ów sformułowania na język hiszpański. Obok znajdują się rozwiązania wraz z leksykalnymi i gramatycznymi wskazówkami. 

Do książki została dołączona płyta CD z dziesięciogodzinnym kursem, ułatwiającym uczenie się i uzupełnianie słownictwa oraz praktyczne podejście do języka. Ćwiczenia ze słuchu w znacznej mierze pomagają w nauce, zwłaszcza pod względem stosowania odpowiedniej artykulacji. 

 

Mnie publikacja "Hiszpański w tłumaczeniach. Słownictwo cz. 1" przypadła do gustu. To naprawdę ciekawa i przystępna w odbiorze pozycja umożliwiająca obcowanie z językiem. Przypuszczam, że dobrą praktyką będzie zaczerpnięcie uzupełniającej wiedzy w postaci książek "Hiszpański w tłumaczeniach. Gramatyka". Hiszpański jest w zasięgu ręki!

Za egzemplarz serdecznie dziękuję wydawnictwu Preston Publishing.

3 komentarze:

  1. Ja w hiszpańskim zakochałam się do tego stopnia, że postanowiłam filologię studiować. Teraz już sobie nie wyobrażam życia bez hiszpańskiego.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię tę serię, ale z j. angielskim :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna książka muszę ją kupić w jakiejś księgarni internetowej bo w moim mieście nie ma niestety jej w żadnej księgarni. Ja dopiero zaczynam swoją przygodę z nauką języka hiszpańskiego ale chcę pojąć jak najwięcej słówek. Uczę się tego języka w szkole https://lincoln.edu.pl/warszawa/jezyk-hiszpanski/ chodzę na zajęcia 2 razy w tygodniu. Mam fajną grupę i świetnego wykładowce, który potrafi nas zachęcić. Ja sama mam duże samozaparcie do nauki hiszpańskiego. Poznałam pewnego chłopaka jest z Hiszpanii, bardzo się lubimy :)

    OdpowiedzUsuń