poniedziałek, 8 kwietnia 2019

Poznaj swojego pupila: Sally Morgan "Co wie twój kot?".


Czy koty rzeczywiście wyczuwają, kiedy ktoś umiera
albo kiedy ma nastąpić trzęsienie ziemi?



  
Choć moje serce należy do psów, nigdy źle nie traktowałam kotów. Lubię je, nawet bardzo, jednak ich skomplikowany charakter i usposobienie nie są cechami wymarzonymi dla towarzysza mojej rodziny. Koci indywidualizm byłby dla mnie ciężkim orzechem do zgryzienia. Aby lepiej zrozumieć zachowanie tych uroczych futrzaków, postanowiłam sięgnąć po książkę Sally Morgan "Co wie twój kot?".

Ten estetycznie wydany poradnik zawiera masę przydatnych informacji na temat kociego świata. Moja wiedza w tym obszarze nie była tak szeroka, jak w przypadku psów, dlatego nie mogę stwierdzić, czy książka zadowoli uświadomionych posiadaczy kotów. Jedno jednak wydaje mi się być pewnikiem - dla laików  "Co wie twój kot?" może okazać się fascynującym źródłem nowości. Czytelnik, tak samo jak w przypadku książki "Co wie twój pies?", zaznajamia się z funkcjonowaniem kocich zmysłów:
  • Dlaczego kociaki mruczą i co chcą tym przekazać?
  • Jak działa ich wzrok, słuch i węch?
  • W jaki sposób odczytać mowę kociego ciała?
  • Czy to zasługa szóstego zmysłu, że zwierzęta te potrafią wykryć choroby? 
Koty są wyjątkowymi, fascynującymi istotami. To zupełne przeciwieństwo psów, dlatego też nie jest tak łatwo rozpoznać ich zamiary i potrzeby. "Co wie twój kot?" swą przejrzystą formą wzbogaciło moją wiedzę. Jeśli opiekujecie się jakimś kociakiem, możecie skorzystać z zamieszczonych w książce testów i wykonać z nim opisane ćwiczenia. 

"Co wie twój kot?" poza przekazanie wiedzy, świetnie też nadaje się na prezent. Solidna, twarda oprawa, bogato ilustrowane wnętrze i wygodny format niewątpliwie stanowią estetyczny atut. A jeśli już mowa o eleganckich, kocich podarunkach - odsyłam Wam do wpisu nt. CZARNEGO KOTA - książki, która przybliża dzieje tego stworzenia na przestrzeni wieków, skupiając się na legendach i przesądach.  

UWAGA! ZAPRASZAM WAS NA FANPAGE, GDZIE TRWA KONKURS - DO WYGRANIA M.IN. KSIĄŻKA "CO WIE TWÓJ KOT?"

Za egzemplarz serdecznie dziękuję Oficynie Wydawniczej Alma-Press.

0 komentarze:

Prześlij komentarz