poniedziałek, 8 kwietnia 2019

Poznaj swojego pupila: Sophie Collins "Co wie twój pies?".


Czy pies rzeczywiście potrafi wyczuć zbliżające się trzęsienie ziemi
albo wykryć raka zanim zostanie postawiona diagnoza?




Jestem totalną psiarą, co można zauważyć po ilości miłości przelewanej na naszego Pimpeusza i zachwytach nad większością spotykanych pupili. Zawsze chętnie sięgam po literaturę związaną z naszymi czworonożnymi przyjaciółmi. Zwykle są to książki dotyczące wychowania i tresury, ale tym razem miałam okazję zapoznać się z czymś innym. Zapraszam na recenzję "Co wie twój pies?" autorstwa Sophie Collins.

Zastanawialiście się kiedyś nad tym, jak pracują psie zmysły? "Co wie twój pies" zawiera treści, które pozwolą Wam zrozumieć, jak funkcjonują najlepsi przyjaciele człowieka, w jaki sposób postrzegają i odbierają otaczający ich świat. Dowiecie się:
  • Jak działa psi wzrok? Na tapecie pojawią się m.in. kolory i obraz telewizora.
  • Dlaczego nos jest tak bardzo ważny dla psa? Co daje mu dokładne obwąchiwanie rzeczy lub miejsc?
  • Jakie dźwięki odbierają psie uszy? Czy i my je słyszymy?
  • Jak to jest z kubkami smakowymi? Czy pies rozróżnia smaki?
  • Jak odbiera dotyk? Do czego służą wąsy czuciowe?
  • Co oznacza szczekanie i jakie są jego rodzaje?
  • I wreszcie - czy pies ma szósty zmysł?
Sophie Collins w swej książce zawarła także treści związane z psią mową ciała. To jeden z elementów komunikacji, kóry źle odebrany może spowodować komplikacje, natomiast dobry odczyt sygnałów pozwoli na bezproblemową relację na linii pies-człowiek. Wiele z poruszonych w książce kwestii nie było mi obcych, zdążyłam o nich przeczytać jeszcze w przeszłości, część poznałam z doświadczenia, ale dowiedziałam się też  sporo nowych rzeczy. Bardzo podobały mi się zawarte w książce praktyczne testy, które można wykonać wraz z pupilem. Myślę, że Pimpek ucieszy się na taką interakcję :D. 




"Co wie twój pies?" polecam wszystkim, bez wyjątku. Posiadacze psów i osoby interesujące się tą tematyką dzięki tej pozycji uzupełnią i uporządkują swoją wiedzę, natomiast Ci, którzy dopiero planują wejść w psi świat, zdobędą solidną dawkę informacji. PS. Ten pięknie wydany poradnik nadaje się także na prezent!

UWAGA! ZAPRASZAM WAS NA FANPAGE, GDZIE TRWA KONKURS - DO WYGRANIA M.IN. KSIĄŻKA "CO WIE TWÓJ PIES?"



Za egzemplarz serdecznie dziękuję Oficynie Wydawniczej Alma-Press.

2 komentarze:

  1. My mamy trzy psy i czasami zastanawiam się, co wiedzą moje pupile. Strach się bać.

    OdpowiedzUsuń