czwartek, 10 marca 2016

Pocztówki z północy - Finlandia.

Witam wszystkich! Po kulinarnych pysznościach przeskoczę na mniej sycący temat pocztówkowej Finlandii. Dwa lata temu, w wakacje, przywędrowły do mnie cztery pocztówki z tego kraju. Póki co są to jedyne okazy w mojej kolekcji z tej części świata, jednak kto wie, co przyniesie przyszłość. Co prawda ceny znaczków znacząco wzrosły, ale nie oznacza to, że postcrossing nagle znalazł się poza moim zasięgiem. 

Pierwszą pocztówkę otrzymałam w ramach oficjalnego projektu. Całkiem ładny widoczek, muszę przyznać, że lubię takie klimaty. Dodatkowym atutem stał się muminkowy znaczek, co sprawiło mi wielką radość. Muminki to jedna z moich ulubionych bajek, które niezwykle chętnie oglądałam jako dziecko na dobranoc.






Kolejna przesyłka również przyniosła ogrom uśmiechu na mojej twarzy. Była to koperta z trzema pocztówkami, które sama wybrałam poprzez nieoficjalny swap na jednej z grup na fb. Kolorowa widokówka z Mikołajem, zachód słońca, no i piękna zorza! Nie mogłam się nimi nacieszyć, przeglądałam po kilka razy każdą kartkę. Radość sprawił mi również znaczek, tym razem umieszczony na kopercie.




Zaciekawiona tematem zórz zajrzałam do sieci. Wiedzieliście, że barwa zorzy zależy od określonego gazu? Tlen świeci na czerwono i na zielono, azot występuje w kolorach purpury i bordo, a lżejsze gazy - wodór i hel - świecą w tonacji niebieskiej i fioletowej.



Czy któraś z kartek przypadła Wam do gustu :)? Życzę Wszystkim dobrej nocki! Buziaki, K.

21 komentarze:

  1. Ostatnia pocztówka jest taka magiczna! Uwielbiam te muminkowe znaczki, chociaż ja zawsze dostaję zielone :D
    Udanej wizyty no i w takim razie czekam na zdjęcia! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że i mi będzie dane dostać taki zielony znaczek :D. Zdjęć nie będzie - tzn. można było je robić, ale upubliczniać już nie :P.

      Usuń
  2. Finlandia zawsze mnie fascynowała. Nie mogę się napatrzeć na te znaczki, że kocham Muminki to zdecydowanie za delikatnie powiedziane :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajne.

    martinkax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Przedostatnia pocztówka jest przepiękna i skradła moje serce tym zachodem słońca! Finlandia staje się dla mnie coraz ciekawszym krajem do zobaczenia i od jakiegoś czasu bardzo często gości w mojej głowie, szczególnie jej północna część. Chyba najbardziej chciałabym tam pojechać zimą! Odwiedzić wioskę Mikołaja, zobaczyć zorzę ahh... Znaczek muminkowy - świetny!
    Ja z Finlandii mam kilka kartek, część z Małą Mi - http://kingway007.blogspot.de/2014/10/czwartkowe-popoudnie-z-maa-mi.html , jedną jakąś taką zwyczajną z psem chyba, kilka widoków na miasta i jedną z zorzą, która jest chyba moją ulubioną :) http://kingway007.blogspot.de/2014/09/zorza-polarna.html

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam pocztówki z Finlandii oraz ich znaczki. Są cudne w szczególności ten z Muminkiem, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkie mi się podobają, każda ma w sobie coś innego, ale są równie urocze :) Muminkowe znaczki świetne, zresztą z Finlandii zawsze są piękne znaczki, chyba jeszcze nie spotkałam sie z brzydkimi.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pocztówki, bardzo chciałabym odwiedzić Finladnię, ale niestety to jeden z najdroższych państw w Europie :( A co do zorzy to chemia ogólnie jest kolorowa, dowiedziałam się o tym jak musiałam uczyć się kolorów manganu i chromu na każdym stopniu utlenienia, hahaha! Ale to jest fascynujące!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odwiedziłaś Finlandię - zazdroszczę!!! Co do drogich państw - te na północy faktycznie mogą się tym 'poszczycić'. Pamiętam ceny w szwedzkim markecie, CHRYSTE, jak tam było drogo!. Ej, o ciekawych rzeczach się uczysz :D!

      Usuń
  8. najbardziej podoba mi się przedostatnia pocztówka, ale najlepsze są i tak znaczki <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Najbardziej podoba mi się pierwsza pocztówka:) Z postcrossing otrzymałem około 10 pocztówek. Finlandia jest w czołówce wysyłanych pocztówek.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ładne pocztówki. W szczególności pierwsza.

    OdpowiedzUsuń
  11. A wiesz, że właśnie w ten weekend zatęskniłam za muminkami i obejrzałam aż 8 pierwszych odcinków Muminków na You Tube :) chyba będe oglądać wszystkie. Kocham tą bajke a najbardziej włóczykija, który lubi podróżować i odkrywać to, co nienznane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś podczas jednych z sesyjnych nocy, zamiast się uczyć, oglądałam właśnie na YTB MUMINKI hah :D! Ja też uwielbiałam Włóczykija <3.

      Usuń
  12. Tam są zawsze śliczne znaczki! A z Muminkami to chyba jeszcze nie udało mi się dostać, ale... mogę się mylić :D Za to mam kilka kartek z zorzą i zawsze robi ona na mnie tak samo duże wrażenie ! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. oo, ale dawno nie było u Ciebie żadnego wpisu pocztówkowego! fajnie, że się jakiś pojawił. :) piękne pocztówki otrzymałaś, chyba najbardziej podoba mi się ta pierwsza, choć mam też słabość do kartek z zorzami... kartkę ze św. Mikołajem również bym chętnie przygarnęła i niekoniecznie zimą. :D :D akurat ja mam w swojej kolekcji całkiem sporo kartek z Finlandii i, o ile się nie mylę, wszystkie z PC.
    zaskoczyłaś mnie tą ciekawostką o zorzach! :O chciałabym kiedyś zobaczyć to zjawisko na żywo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakiś czas temu można było zobaczyć zorzę w Polsce, ale oczywiście ja dupa wołowa zorientowałam się dopiero po czasie! Mam nadzieję, że jeszcze będą takie okazje :).

      Usuń
  14. Jak ja kocham ten kraj ! <3 Te znaczki są naprawdę cudowne ! Nie mogę się doczekać kiedy znowu tam pojadę :)
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znowu? Szczęściarz! Życzę zatem udanej wyprawy ;).

      Usuń
  15. Ostatnia w szczególności przypadła mi do gustu *-*
    Wpadniesz do mnie i zostawisz po sobie jakiś ślad będzie mi miło :)
    http://normalnienienormalnanastolatkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ostatnia w szczególności przypadła mi do gustu *-*
    Wpadniesz do mnie i zostawisz po sobie jakiś ślad będzie mi miło :)
    http://normalnienienormalnanastolatkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń